7 jednoduchých způsobů pro psychickou pohodu

Jak si udržet psychickou pohodu po celý týden? Rozdělte si radost na každý den. Inspirujte se našimi tipy.

1. Dostaňte se na čerstvý vzduch

Je jedno, jestli ráda běháte nebo chodíte. Dělejte to, co vám dělá dobře, ale na čerstvém vzduchu. Dokonce ani déšť vás nemusí odradit od krátké procházky kolem domu. Jakýkoliv pohyb venku má příznivý vliv na psychiku.

2. Zajděte si na jógu

Když to hodně shrnu… Taky si kladete otázku, proč bychom měli trávit hodinu v nějaké místnosti prodýcháváním a protahováním? Vyčistíte si hlavu a zpevníte tělo. Nikdy jindy během dne si neuděláte čas jen sami na sebe bez jakýchkoliv rušivých elementů. Strávíte hodinu jen ve společnosti vlastního dechu. Žádný mobil, žádné rušivé elementy.

3. Dodržujte 2 minutové pravidlo

Zcela jednoduché pravidlo. Pokud to, co chcete/máte udělat, bude trvat méně než 2 minuty, nic neodkládejte a okamžitě to udělejte. Ať už se jedná o odpověď na e-mail, nebo se máte objednat k zubaři. Okamžitým provedením zamezíte prokrastinaci a nebudete na to muset během dne myslet.

4. Dopřejte si večer jen pro sebe

Pleťová maska naše problémy nevyřeší, ale aspoň se po ní budeme cítit trošičku lépe. Vymezte si večer jen pro sebe. Rozmazlete se tím, co máte ráda, napusťte si vanu, zapalte si svíčky, dejte si víno nebo čokoládu.

5. Udělejte si čas na šálek čaje/kávy

Na moment, kdy si v práci vychutnám šálek kávy, se těším hned, jak ráno vstanu. Nastartuji svůj den tímto malým potěšením a okamžitě je mi lépe. Záleží na každém, jakou denní hodinu upřednostní na svůj šálek kávy nebo čaje. Prostě si na něj jen udělejte čas.

6. Přečtěte si knihu, u které se budete bavit

Neznám lepší recept na psychickou pohodu, než je dobrá kniha. Vypnu hlavu, plně se ponořím do příběhu a nic na světě mě nepřesvědčí o tom, že bych měla dělat něco jiného. Číst bychom měli i přesto, že máme všeho nad hlavu. Kniha nás odpoutá od reality a my můžeme vypnout. Stačí jen pár stránek.

7. I v práci si najděte čas sami na sebe

Ačkoliv to některé dny vypadá, že nemůžeme ani na sekundu během pracovní doby povolit, zkuste se alespoň na 5 minut zastavit. I když budete jen v klidu dýchat, skočíte si pro něco na zub, nebo se projdete po chodbě. Udělejte to! Vám to pomůže a třeba se na daný úkol podíváte jinýma očima.